Zákaznická linka ZDARMA:
800 141 000

Kontakty

Rádce při dopravní nehodě

Rádce při dopravní nehodě

Bezprostředně po nehodě

  • Zastavte vozidlo na bezpečném místě. Pokud je to možné, zapněte výstražné blinkry a oblečte si reflexní vestu.
  • Umístěte před vozidlo výstražný trojúhelník (nejméně 50 m od místa nehody, na dálnici nejméně 100 m, v případě zatáček ho umístěte před zatáčku).
  • Zjistěte stav účastníků nehody – v případě zranění poskytněte první pomoc a volejte složky IZS (viz kontakty).
  • Zabezpečte, aby všichni účastníci nehody opustili vozidlo i vozovku, pokud je to možné (nejlépe mimo vozovku za svodidla).

Ohlášení nehody

Kontaktujte policii (158) vždy, když:

  • Dojde k vážné dopravní nehodě, zranění, úmrtí, poškození veřejného majetku.
  • Jde o firemní vozidlo či vozidlo na operativní leasing.
  • Účastníci dopravní nehody se nemohou dohodnout na vině.
  • Hmotná škoda na vozidle převyšuje 100 000 Kč.
  • Jde o střet s vozidlem IZS nebo Taxi službou.
  • NOVĚ: Pokud dojde ke střetu vozidla se zvěří. Dokumentace od policie je podmínka pro plnění od pojišťovny z havarijního pojištění (pokud máte sjednanou srážku se zvěří).
  • Je vozidlo vykradené, poškozené živelnou pohromou či vandalem.

Nahlášení pojistné události

Nabourali vás a jste poškozený/á?

  • Vyžádejte si od viníka nehody jeho zelenou kartu.
  • Opište si do záznamu o dopravní nehodě číslo pojistné smlouvy a název pojišťovny – údaje naleznete na zelené kartě. Vše si vyfoťte.

Bourali jste a jste viník?

  • Poskytněte údaje ze zelené karty poškozenému a následně kontaktujte svoji pojišťovnu z důvodu nahlášení pojistné události.

Pokud je vůz na úvěr nebo operativní leasing:

  • Informujte leasingovou společnost jako první. Poskytne vám instrukce, jak postupovat dále, může mít specifické požadavky na postup při nehodě a opravě vozidla.
  • Nepodnikejte žádné kroky k opravě vozidla bez konzultace s leasingovou společností.
  • Uchovejte všechny doklady, které se týkají nehody, včetně komunikace s pojišťovnou a leasingovou společností.
  • Kontakt pro nahlášení pojistné události naleznete na „ZELENÉ“ (nyní bílé) kartě pojišťovny zde:

Záznam o dopravní nehodě

  • Zaznamenejte si údaje všech účastníků nehody do ZÁZNAMU o dopravní nehodě (měl by být v každém autě, případně ke stažení zde), vlastní popis nehody, foto a případnou svědeckou výpověď.
  • Nezapomeňte vyplnit:
    • jména řidičů a kontaktní údaje,
    • čísla řidičských průkazů,
    • registrační značky vozidel,
    • název pojišťovny, u které jsou vozy pojištěné, a čísla pojistných smluv.
  • Pořiďte fotografie poškozených vozidel, umístění vozidel, dopravní značky a jiné relevantní detaily.

Zajištění odtahu vozidla

  • Pokud není vozidlo po dopravní nehodě způsobilé jízdy, obraťte se na nonstop odtahovou službu CB Auto, kontakty zde.
  • Případně kontaktujte asistenční službu vaší pojišťovny. Kontakt na asistenční službu pojišťovny je vždy uveden na zelené kartě.

Zapůjčení náhradního vozidla

Nabourali vás?

  • Škoda je hrazena z povinného ručení viníka, na náhradní vůz máte právo – ZDARMA.

Bourali jste?

  • Nárok na náhradní vůz prověřte dle pojistné smlouvy – havarijní připojištění – ne vždy je zdarma.
  • V případě opravy vozu v CB Auto vám náhradní vůz rádi zajistíme. Pokud by nebylo hrazeno z havarijního pojištění, lze využít zvýhodněných podmínek dle aktuálního ceníku.

Dokumenty k pojistné události

K vyřízení pojistné události je nutné doložit tyto dokumenty:

  • Kopie velkého technického průkazu
    (oboustranně včetně STK), od 1. 1. 2024 ORV (Osvědčení o registraci vozidla).
  • Kopie řidičského průkazu řidiče v době nehody.
  • Záznam o dopravní nehodě (formulář kde stažení zde) či protokol Policie ČR.
  • V případě operativního leasingu – název leasingové společnosti, číslo leasingové smlouvydevinkulace (u vozidla na leasing je nutná od vlastníka devinkulace – jde o uvolnění blokace pojistného plnění ve prospěch leasingové společnosti popř. servisu).
  • Plná moc pro vyřízení krycího dopisu, která s vámi bude sepsána na pobočce CB Auto.

Důležité telefonní kontakty

Nonstop odtahová služba CB Auto
České Budějovice 724 027 666
Tábor 737 240 867
Český Krumlov 602 858 385
Zákaznická linka CB Auto 800 141 000
Tísňové linky
Policie 158
Hasiči 150
Záchranná služba 155
Tísňové volání 112
Kontakty na pojišťovny    
Allianz 241 170 000 Hlášení škody vozidel | Allianz pojišťovna
ČPP 957 444 555 Hlášení škody (cpp.cz)
ČSOB 466 100 777  Oznámení škodní události - pojištění vozidel - ČSOB Pojišťovna (csobpoj.cz)
Direct 291 291 291   Nahlášení škody z autopojištění | Direct
Generali 241 114 114 Hlášení škod | Generali Česká pojišťovna (generaliceska.cz)
Kooperativa 1220 Hlášení škody (koop.cz)
Uniqa 488 125 125 Havarijní pojištění | UNIQA pojišťovna a.s.

Stáhnout leták

Objednání do servisu na opravu

Kontaktujte naše specialisty

Provozní doba: Po–Pá 7.00–18.00 h

Specialisté oprav po nehodách

Martin Mrázek, DiS.

Specialista oprav po nehodách - Volkswagen České Budějovice

Markéta Mlezivová

Specialista oprav po nehodách - SEAT České Budějovice

Jan Blažek ml.

Specialista oprav po nehodách - Škoda České Budějovice

ikona mailj.blazek@cb-auto.cz

ikona QR

Jan Blažek

Specialista oprav po nehodách - Škoda České Budějovice

Markéta Mlezivová

Specialista oprav po nehodách - CUPRA České Budějovice

Martin Mrázek, DiS.

Specialista oprav po nehodách - Volkswagen užitkové vozy České Budějovice

Markéta Mlezivová

Specialista oprav po nehodách - Mazda České Budějovice

Markéta Mlezivová

Specialista oprav po nehodách - KIA České Budějovice

Jan Písko

Specialista oprav po nehodách - Škoda Český Krumlov

Jan Písko

Specialista oprav po nehodách - CUPRA Český Krumlov

Kontaktujte nás