Zákaznická linka ZDARMA:
800 141 000

Kontakty

Velká stavebnice ve velkoměstě automobilů SEATZveřejněno: 10.2.2022

Velká stavebnice ve velkoměstě automobilů SEAT

Řekněte, kdo si jako dítě nehrál se stavebnicí? Bylo vzrušující otevřít krabici, objevit hromadu kovových dílů a pustit se s nimi do díla že?

Centrum pro vývoj prototypů společnosti SEAT S.A. používá velkou stavebnici, která umožňuje propojit veškeré řídicí jednotky nového modelu a optimalizovat počáteční nastavení elektroniky. Cílem této technologie je zavádět do sériové výroby vylepšení finálních elektronických funkcí vozu. Elektronický simulátor modelu SEAT Leon má 350 dílů propojených 1500 kabely. S tímto systémem má SEAT velkou odpovědnost za testování komunikace mezi řídicími jednotkami a maximálním počtem prvků výbavy nového modelu připravených pro sériovou výrobu a na tom závisí kvalita vozů. Tým stráví u kovové konstrukce ve tvaru automobilu více než dva měsíce, po které postupně zapojuje 350 řídicích jednotek modelu SEAT Leon. Zapojují všechny elektrické a elektronické komponenty s výjimkou fyzického motoru, převodovky a vysokonapěťových komponentů. Konfigurace a zapojení všech prvků od panelu sdružených přístrojů přes světlomety až po telefonní antény a senzory pro odemknutí a uzamknutí vozu vyžaduje více než 1500 kabelů. A teď přichází do hry elektronický simulátor. Tato komplexní konstrukce je klíčem k zajištění kvality v rané fázi výroby nového vozu. Její význam je dokonce takový, že vzniká již dva roky před uvedením modelu na trh. Technici na tomto systému pracují v průběhu všech fází, které předcházejí sériové výrobě. Program musí zaručovat správnou funkci všech verzí příslušného modelu. Největší koncentrace kabelů je pod přístrojovou deskou, kde může být až 250 kabelů v prostoru s průměrem čtyři centimetry. Postupně se na stoly dostávají díly potřebné k sestavení rozsáhlé elektrické sítě vozidla, jejíž kabely mají celkovou délku 2,5 km, což je ekvivalent vzdálenosti, na které by bylo možné seřadit za sebou 573 vozů SEAT Leon. Není těžké si představit, jak náročné bylo pro tým zajistit funkčnost elektronických systémů modelu SEAT Leon. Práce na prvním kompletně síťově propojeném voze značky SEAT jim pomohla připravit se na stále více digitalizovaný svět, v němž bude konektivita i nadále nositelem revolučního pokroku v automobilovém odvětví. S rostoucí autonomií automobilů se znásobí počty řídicích jednotek a elektronické simulátory se stanou ještě komplexnější. SEAT je bude i nadále sestavovat a propojovat s nejvyšší precizností.

TAGY:

novinky