Zákaznická linka ZDARMA:
800 141 000

Kontakty

Vánoční otevírací doba? Zjistěte, kdy jsme tu pro vás během svátků. Zobrazit otevírací dobu 

KIA EV9: vůz, který myslí na budoucnostZveřejněno: 04.4.2023

KIA EV9: vůz, který myslí na budoucnost

Průkopnické elktrické SUV s elegantním designem a vysokým výkonem vás nadchne.

Jedinečnou identitu přední partie EV9 vyjadřuje digitální tygří maska s vertikálními světlomety, propůjčující vozu vizionářský vzhled. Součástí digitální tygří masky jsou dále dva shluky malých světelných zdrojů ve tvaru kostek ledu, zasazené vedle světlometů po obou stranách. Kromě standardního provedení KIA odhalila podobu verze GT-Line, která se pyšní jedinečnými prvky pro odlišení od standardního modelu. GT-Line používá exkluzivní masku, která pozoruhodný design ozvláštňuje prvkem dynamiky a sofistikovanosti. EV9 se kromě designu zaměřuje na jízdní schopnosti s pozoruhodným aerodynamickým odporem. Ten je výsledkem několika pokročilých opatření. Patří mezi ně 3D tvarovaný kryt podvozku, který má vpředu vypouklý a vzadu konkávní tvar, aerodynamická kola a inovativní vzduchové clony integrované do předního nárazníku. Tyto prvky zajišťují v dokonalé součinnosti regulaci proudění vzduchu ve prospěch maximálních jízdních schopností, efektivity a co nejvyššího požitku z jízdy. K dispozici je sedmimístné i šestimístné provedení, celkově ve čtyřech variantách pro různé situace, jako např. stěhování, dobíjení vozidla nebo odpočinek. Druhá řada ve vozidel nabízí čtyři možnosti uspořádání sedadel: třímístnou lavici, základní typ uspořádání, relaxační sedadla, resp. dvě nezávislá otočná křesla.

KIA EV9 překonává zažité hranice jako první model, který byl navržen v duchu třístupňové strategie trvalé udržitelnosti, jejímž cílem je postupně vyloučit používání kůže, aplikovat deset klíčových udržitelných položek ve všech nových modelech Kia a průběžně zvyšovat zastoupení biomateriálů (včetně kukuřice, cukrové třtiny a přírodních olejů).

EV9 přichází s několika variantami elektrického pohonu. Varianta RWD Long Range používá elektromotor 150 kW / 350 Nm, s nímž SUV (podle předběžných údajů) akceleruje z místa na 100 km/h za 9,4 sekundy. KIA EV9 ve variantě Standard RWD, rovněž poháněná jediným elektromotorem, avšak o něco silnějším 160 kW / 350 Nm, zrychluje na 100 km/h za 8,2 sekundy. Provedení AWD používá dvojici elektromotorů, které společně disponují výkonem 283 kW/600 Nm. Mohutný výkonový potenciál pak tomuto SUV umožňuje rozjezd z místa na 100 km/h za 6,0 s. Majitelé nového EV9 budou moci trávit co nejvíce času na cestách a co nejméně u dobíjecích stanic. Například provedení RWD Long Range s 19" koly nabízí odhadovaný dojezd přes 541 km. S podporou 800V ultra rychlého dobíjení lze akumulátor již za 15 minut dobít na dalších cca 239 km jízdy.

KIA EV9 se brzy významně přiblíží plně autonomnímu řízení. Vozidlo za pomoci patnácti senzorů včetně dvou laserových radarů monitoruje okolí a rozpoznává překážky v rozsahu 360°, a dokáže tak reagovat na jízdní situaci i další účastníky silničního provozu ve snaze zabránit případnému střetu. Systém autonomní jízdy na dálnici (HDP) značky KIA zajistí v reálném čase inteligentní proaktivní podporu za nejrůznějších podmínek, čímž splní kritéria autonomního řízení úrovně 3 v souladu s požadavky některých světových trhů. Na této úrovni vozidlo dokáže v budoucnu zajistit podmíněné autonomní řízení, kdy si řidič může dočasně udělat přestávku a vozidlo přestat ovládat. KIA plánuje v budoucnu nabízet HDP v modelu EV9 GT-Line.

Další prvky EV9, tvořící součást vyspělých systémů KIA na podporu řízení, zahrnují dálkově ovládaný inteligentní parkovací asistent 2. Uvedená technologie umožňuje EV9 nezávisle zaparkovat bez zásahu řidiče, který může z vozidla dokonce předem vystoupit a parkování jednoduše spustit prostřednictvím chytrého klíčku Kia nazvaným Digital Key 2. Systém s použitím ultrazvukových senzorů pro rozpoznávání překážek automaticky zajede s EV9 na určené parkovací místo, kdy celou dobu ovládá akcelerátor, brzdy i řazení. EV9 dále podporuje bezpečnost a pohodlí při ovládání vozidla před samotnou jízdou i po jejím skončení, a to v podobě systému pro monitorování provozu za vozidlem s asistentem pro zamezení srážky při couvání během parkování. V neposlední řadě je zde systém Digital Key 2 na bázi ultra širokopásmové technologie, umožňující uživatelům otevřít a nastartovat vozidlo pomocí chytrého telefonu, kdy chytrý klíček může zůstat po celou dobu v kapse.

Světová premiéra proběhla začátkem měsíce v New Yorku. Uvedení na náš trh tedy nejspíš nějakou chvli ještě potrvá.

TAGY:

novinky