5 tipů pro dobrý výhled z vozu SEAT v zimě
Pro bezpečnou, komfortní jízdu je klíčové dosažení rovnoměrné teploty 21,5 °C v celém interiéru.
Teploty kolem bodu mrazu, metr sněhu, zledovatělé silnice a poryvy severního větru. Chladné počasí, které je pro toto roční období nad velkou částí Evropy typické, může motoristům způsobovat i další nepříjemnosti. Například zamlžení oken. S následujícími radami a doporučeními bude cestování automobilem v chladném počasí ještě komfortnější a bezpečnější:
Jak odmlžit okna: Zamlžení na oknech vzniká v důsledku rozdílu mezi nízkou teplotou venku a teplejším prostředím uvnitř vozu. V této situaci zapněte klimatizaci na nejvyšší výkon a nasměrujte výdechy ventilační soustavy na okna. Celý proces urychlí funkce "Defrost Max", která je ve výbavě modelů, jako je SEAT Ateca.
Usedáte za volant v kompletním zimním oblečení?: Rukavice, kabáty a šály omezují volnost pohybu, a proto představují bezpečnostní riziko. Nošení rukavic lze doporučit pouze ve výjimečných případech, pokud by nízké teploty vedly ke ztrátě citu v rukou na volantu.
Vyhřívaná sedadla pro rychlé zahřátí: Existují velmi efektivní způsoby, jak se zahřát v nejkratším možném čase. Systém vyhřívání sedadel poskytuje rovnoměrné teplo během pouhých tří minut. Vyhřívání sedadel zapněte, jakmile usednete do vozu, a s rostoucím pocitem tepla postupně snižujte teplotu. Nenechávejte vyhřívání zapnuté na vysokou teplotu po dlouhou dobu.
Ideální teplota pro cestování: je 21,5 °C a říká se jí "komfortní teplota". Nastavení Auto u automatické klimatizace samočinně udržuje teplotu v interiéru vozidla. Zajišťuje rovnoměrné rozložení tepla. Polovina teplého vzduchu s teplotou cca 40 °C je přiváděna do prostoru nohou. Než se vzduch dostane k horní části těla a hlavě, tak se ochladí, což přispívá k zachování pozornosti řidiče při řízení. Pokud se totiž horní část těla nachází v extrémně teplém prostředí, může řidiče přepadnout ospalost. Řízení v interiéru s teplotou 35 °C má na řidiče podobný vliv jako půl promile alkoholu v krvi.
Teplo zdarma: Topení nemá za následek žádné zvýšení spotřeby paliva, ani chladicí kapaliny. Důvodem je, že "horká chladicí kapalina, ohřátá motorem, se použije k topení a do motoru se vrací s mnohem nižší teplotou, takže dokonce zvyšuje účinnost chlazení motoru".