Nová Mazda MX-5 RF

MX-5 RF si bere to nejlepší z designu KODO – Duše v pohybu a díky nenucenému vzhledu a dokonale vyváženým proporcím z ní sportovnost jen čiší.


Že geniálně jednoduchá plátěná skládací střecha MX-5 nemusí uspokojit všechny ukázal už fakt, že si verzi MX-5 Roadster Coupé se skládací střechou koupilo 80 % kupců MX-5. Konec konců vozidlo dospělo do stádia, kdy není jen nástrojem víkendového sportovního využití za pěkného počasí. Stejně dobře poslouží na sluncem zalitých zakroucených okreskách, tak na zimních silnicích a mnoho majitelů ho má jako své jediné vozidlo.

Nově představená verze MX-5 RF nabízí pevnou skládací střechu ve stylu Targa - skládá se tedy jen horní díl střechy, přičemž její zadní část včetně sloupků zůstavá po složení na místě. Toto dnes vzácné řešení spopularizoval v druhé polovině 60. let Porsche 911 Targa, ale bylo známé již dřív. Systém odnímatelného střešního panelu se poprvé použil v roce 1961 ve vozidle Triumph TR4, o několik let později se objevit v dalších vozidlech jako SAAB Catherina, Toyota Sports 800 a v několika dalších japonských automobilech. 

Oproti průkopníkovi z minulého století se na nové Mazdě MX-5 RF celý proces skládání děje automaticky pomocí elektromotorů. Střechu složenou ze dvou kusů odkládá za hlavu posádky mechanizmus, který přitom zdvihne celý díl zadní části. Tuto činnost zvládne za 12 sekund i za jízdy do rychlosti 10 km/h. Promyšlenost konstrukce potvrzuje absence jakýchkoliv kompromisů. Zachoval se rozvor auta i velikost zavazadlového prostoru o objemu 130 litrů. Linie střechy je jen o 5 mm vyšší oproti klasické verzi. Nárůst hmotnosti se pohybuje okolo velmi přijatelných 40 kg. Mazdu MX-5 RF bude vidět u autorizovaných prodejců značky Mazda v létě 2017. 

Top